Porovnání karburátoru 32 SOPa s karburátorem 32 SOPb


  1. Pružina zpětného ventilku injektoru (obohacovače) vyřazeno

  2. Připevňovací příruba karburátoru lépe dimenzována

  3. Připevňující šrouby víka posunutu více ke středu karburátoru a víko současně zesíleno v místě šroubu přípojky

  4. Kanál běhu naprázdno propojen s tělesem karburátoru pod difuzérem. Tato úprava umožnila zvětšení průměru trysky běhu naprázdno a zaručuje plynulý přechod z běhu naprázdno na větší počet otáček

  5. Šoupátko sytiče bylo upraveno tak, že místo tvarového výřezu má šoupátko dva otvory. Velký průměr 4 mm slouží pro spouštění studeného motoru, měnším průměrem 0,8 mm proudí směs při zasunutí táhla sytiče, což stačí pro ohřátí motoru


Porovnání karburátoru 32 SOPb s karburátorem 32 SOPc


  • Karburátor 32 SOPc plně nahrazuje karburátor 32 SOPb. V uvedených bodech naopak zkvalitňuje funkci.

1. Zpevňuje sedlo volnoběžného šroubu, které bylo snadno zdeformovatlné a ke kterému docházelo neodborným zacházením při seřízení volnoběhu, zvláště v provozu

2. Palivo pro volnoběžný systém je dodáváno z emulzní šachty, tak že funkce volnoběhu se tím zlepšuje

3. Výška paliva v plovákové komoře je udržována novým podstatně lepším a tudíž i pracnějším plovákem za účelem získání větší zásoby paliva. Touto změnou se obsah paliva v plovákové komoře zvětšuje cca o 11 cm krychlových, takže po zastavení vozidla a stejné možnosti odpařování zůstává v plovákové komoře dostatek paliva pro následující studený či teplý vzduch

4. Rekontrukcí sytičových otvorů je odstraněna možnost deformace příruby oproti dřívějšímu zátkování

5. Karburátor je vybaven novým tvarem emulzní trubice podle výsledků dlouhodobých zkoušek

6.Pro odstranění nestejnoměrného množství paliva dodávaného akcelerační pumpičkou je u tohoto typu provedena kalibrace injektorů