Je v pořádku odevzadat klientovi motor po renovaci, nebo dokonce vozidlo po celkové renovaci a nezrepasovat kompletně rozdělovač? NENÍ. Jaký měřící přístroj k tomu požíváme? Co všechno dokážeme na rozdělovači opravit? Na tyto otázky rád níže odpovím. K měření rozdělovačů používáme přístroj značky ELKON,na kterém lze i kromě rozdělovačů odzkoušet startery a dynama .
Nyní popíši postup opravy rozdělovače.
- Kontrola rozdělovače zda je vhodný pro daný motor (ačkoli se to nezdá jedná se o nejkomplikovanější moment)
- Vizuální prohlídka kompletnosti a opotřebení
- Výměna a vystružení pouzder hřídele
- Přebroušení hřídele
- Kontrola souměrnosti vačky (zda u 4 válce otevírá kontakty přesně po 90 stupních, u 6 válce 60 stupních atd.) - toto měření provádíme na přístroji Elkon
- Případná oprava vačky
- Kontrola pružin odstředivé regulace - zda křivka průběhu odstředivé regulace odpovídá hodnotám výrobce - toto měření provádíme na přístroji Elkon
- Případná výměna pružin
- Kontrola podtalakové regulace - opět provádíme měření na přístroji Elkon
- Kontrola a případná výměna kontaktů
- Seřízení kontaktů
- Kompletace rozdělovače
Nutno dopsat problém s víčky, koncovky kabelů+ kontrola starterů a dynam - pozor rozdělovče ne bezkontaktní
U motoru - starter a dynamo možno nazvat revizí